BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

12 Mart 2016 Cumartesi

SİMİT PİZZA

             Hayırlı,mutlu pazarlar sevgili okurlarım.Uzun bir aradan sonra sizlere pratik bir kahvaltılık tarifi ile merhaba demek istiyorum.Hafta sonu kahvaltılarınız için yapabileceğiniz nefis bir lezzet. Fazla uğraşmadan hazır simitlerle yaptım ben ama siz vaktim var evde yaptığım  simitlerle tercih ederim diyorsanız bunun içinde tarifim var.Görsel hazır simitten yapılmış tarife aittir.
Hazır aldığımız simitleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz ardından minik doğradığımız pizza malzemelerini (arzuya göre değişir ben sadece sucuk ve salam kullandım ) ve 1 adet  yumurtayı simit in orta kısmındaki boşluğa yerleştirerek fırınlıyoruz.Yumurta pişmeye yakın olunca fazla kurutmadan üzerine kaşar dilimleri ekleyerek kaşarlar eriyene dek tekrar fırınlıyoruz.Dilerseniz rende kaşarda kullanabilirsiniz.Tamamen damak tadınıza göre ayarlayabileceğiniz bir lezzet.Mantar,zeytin,mısır,domates,patates,biber vs. ekleyerek de yapabilirsiniz.
Hazır simitte  orta kısımdaki boşluk az olduğu için ben fazla malzeme çeşidi  kullanamadım ama evde yaptığınız simitte büyüklüğüne göre bol çeşitli yapabilirsiniz.
Bunun içinse  ekşi hamur yoğrularak mayalandırılıp simit şekli verildikten sonra pekmezli suya ardından susama batırılarak tepsiye  dizilir .Simidin orta kısmındaki boşluğa ufak hamur parçası elde sağa sola esnetilip açılarak yerleştirilir.Üzeri istenen malzeme ile doldurularak fırınlanır.Pişmesine yakın kaşar serpilerek kaşarlar eridikten sonra fırından alınır.Afiyet olsun.


       NOT:Hazır simitle yapılan pizza teflon tavada da ağzına kapak kapatılarak yapılabilir.Sayı çok olur beklemek istemezseniz benim gibi fırında hepsini bir zamanda fırınlayarak  pişirebilirsiniz.

                       SAĞLIKLA,HOŞÇA KALIN:))

5 yorum:

  1. Teflon tavada da iyi fikir.. ellerine sağlık resimdekiler harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. teflon tavada denemek lazım bencede.harika görünüyor canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canımsın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Hiç aklıma gelmezdi Birincim inan en kısa zamanda yapıcam :) Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...