BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

7 Ağustos 2014 Perşembe

ÇORDİK OTU ve PEYGAMBER DÜĞMESİ ÇİÇEĞİ

Sayfama hoş geldiniz,Hayırlı Sabahlar:))Çordik otu ve peygamber düğmesi çiçeği yöremizde yol kenarlarında ekili arazilerin etrafında bulunan bitkilerdir.Başka isimleri var mı tam bilmiyorum açıkcası sanırım peygamber düğmesi çiçeği için mavi kantaron,çordik otu için baldıran otu da denildiğini duymuştum.Sizler biliyor musunuz bu otları isimlerini?
Taze olarak yıkayıp temizledikten sonra ister dondurucuda saklayarak kullanın isterseniz benim yaptığım gibi yıkadıktan sonra kurutup avuç içinde ovalayarak dallarından ayırıp temiz bir kutu ya da kavanoza koyup kullanın.(Taze iken yaprakları dallarından tek tek koparıp öylede kurutulabilir ama çok yapraklı olduğu için en pratiği benim yaptığım şeklidir o şekilde kurutulmasını tavsiye ediyorum.)Ayranlı çorbalarda özellikle gendime (buğday)çorbasında ve yöremizde yapılan meşhur kırdo çorbasında çordik otu apayrı bir aroma ve tat verir.Yazarken fark ettim blogumda kırdoyu paylaşmadığımı en kısa zamanda yapılacaklar arasına alıyorum:)Ayrıca ben cacıkta da kullanıyorum güzel oluyor.

Taze çordik otu



Kurutulurken çordik otu


                                           Kurutulduktan sonra dallarından ayrılmış hali..

Peygamber düğmesi çiçeği
Dallarından koparılan çiçekler yıkanır,suyu süzdükten sonra gölgede serilerek kurutulur.

Her otun mutlaka bir şifası vardır,Yaradan bizler için yarattığı her şeye bir hikmet gizlemiştir.Eskilerde daha çok kullanılan bu otlar zamanımızda gençlerimizin tanımaması ile kullanılmamaya başlamıştır.Sindirime yardımcı olan bu otların iltihaba da iyi geldiği söylenir.

                                                                 HOŞÇA KALIN:))

4 yorum:

  1. Birsen her iki otuda sayende öğrenmiş oldum daha önce hiç duymamıştım özellikle peygamber çiçeğinin kokusunu ve aromasını çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Hayirli gunler iki otda cok lezzetlidir PEYGAMBER cicegi ayrica corbalarda, ayranlarda hem tat veriyor hem de gorsellik katiyor. Ayrica biz cocukken bunlari tarlalardan toplardik ozellikle cordik otunu kokuyle birlikte toplardik cunku kokunu temizleyip kabugunu soyduktan sonra kokunude yerdik . Ve simdide ben kendi kizimla birlikte toplayip koklerini yeriz ozellikle olgunlasmamis olanlarini taze olanlari hem kurutmak icin hemde koklerini yemek icin daha lezzetlidir

    YanıtlaSil
  3. Nevşehir kayseri civarı köylerde bu peygamber dügmesine ali dügmesi denir nelere yararlı bilmiyorum hayvanlar çok severek yiyor ama koyunlar çok yedigi zaman şişkinlik veriyor ölüme kadar gidiyor

    YanıtlaSil
  4. Çordik otunu bol limonlu mercimek ve şehriye çorbalarını uzerine serpistirin ve yiyin harika birtat

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...