BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

7 Mayıs 2014 Çarşamba

CEVİZLİ BEYAZ LAHANA SALATASI

Hayırlı sabahlar:)Sayfama hoşgeldiniz sevgili okurlarım..Bu ara her gün sayfamı güncelleştireceğimi umut ediyorum.Zira taslaklar fotoğraf ve yayınlanmamış tariflerle kaynıyor.Bir ferahlık lazım değil mi:)Sakın uğramadan geçmeyin olur mu? 
Bugün ki tarifim cevizli lahana salatası.Ne yalan söyleyeyim daha önceleri yapmadığım bir salata türüydü.Ama bloglarda  değişik yemek kültürlerinin bilgi alış verişi oluyor..Birçok yerde gördüm yermiyiz yemezmiyiz derken çocukken annem sarma yaptığında lahananın dip kısımlarındaki o sert beyaz yapraklarını özellikle alıp yediğimizi düşündüm,yaklaşık bir aydırda oğlumla diyetteyiz salata bol tüketiyoruz değişik güzel bir tat olacağını umut ederek kendi damak tadımıza göre kendi salata tarifimi oluşturdum.
İçine havuç,elma,kuru üzüm,soğan ilave edilen ,lahanayı şekerle yoğuran ,lahana yaprakları haşlanarak salata yapılan tarifler var bunlar tamamen sizin damak zevkinize kalmış ekleyebilir ya da çıkartabilirsiniz.Ben çiğden seveceğimizi düşündüm ve yaprakları haşlamadım isabetli olmuş çok beğenerek tükettik ve artık bundan böyle salata denildiğinde şüphesiz lahana salatasınada menüde her daim yer vereceğim:)

MALZEMELER:
 Lahananın iç kısımlarında ki sert,beyaz yapraklarından 5-6 yaprak lahana,
2 yemek kaşığı ceviz içi,
1 su bardağı yoğurt,
1çay kaşığı tuz,
1 yemek kaşığı mayonez(diyette iseniz kullanmayın)
2 diş rendelenmiş sarımsak 
YAPILIŞI:Lahana yaprakları sirkeli su ile yıkanarak suyu süzdükten sonra kalın damarlı kısımları temizlenerek ince ince kıyılır.Buzdolabı poşetine konularak tuz ilave edilir ve poşetin  ağzı kapatılarak poşetin üzerinden ovulur.15-20 dakika bekletilir lahanalar yoğurmanın ve tuzda beklemenin etkisi ile yumuşamış olur.Sarımsak,yoğurt ve ceviz içi karıştırılarak lahanaya eklenir.Bütün malzeme harmanlanarak servis tabağına alınır üzerine ceviz taneleri konularak servis yapılır.Afiyet olsun.


HOŞÇA KALIN:))


10 yorum:

  1. Çok severim beyaz lahanayı ben. Pek çok türünü denemedim ama cevizli denememiştim ben de :)
    Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Birsen'cim nefis bir salata olur ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Birsencim harika olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Birsencim dikkat ettim de sende linkwithin yok...yani yazılarının altında diğer yazılarından parça resimler,bağlantılar...benim sayfamdan linkwithine tıkla ve izlenecek yola göre sayfana ekle...görüşüşmek üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin çok teşekkür ederim canım,bu uygulama benim daha önce ki temamda vardı değişince hata verdi kaldırdım bu tema kabul etmiyor maalesef.Temamı değiştiğimde tekrar koymayı bende istiyorum,görüşürüz..

      Sil
  5. sağlıklı bir salata türü eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor üstelik sağlık açısındanda çok faydalı ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. kışın doya doya yedim lahanayı ama böyle salata yapmak aklıma gelmedi doğrusu ellerine sağlık ablacım :*

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık tadını bilmediğim bir salata diğer bloger arkadaşlarda da gördüm bol vitaminli olduğu belli..Hayırlı cumalar Allah dualarını kabul etsin...amiiin..

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...