BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

9 Nisan 2014 Çarşamba

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN BURMA TATLISI

 Bu akşam sayfamda sizlerle paylaştığım ,yapımı kolay,tadı nefis  ve oldukça hafif bir şerbetli tatlı tarifim var.Resimler taslakta bekliyordu, daha önce bende bu tatlıyı yiyen arkadaşım tarifi önce sordu sonra anlatma  boşver,şimdi yayınlarsın okurum daha iyi olur deyince  yayınlamak bu ana kısmet oldu:))Bu vesile ile bir güne 2.yayınımı yapmış oluyorum.
Sarığı burma,sarı burma ,saray burması gibi isimlerle yöreye göre değişen isimleri olan bit tatlı.Umarım arşivimde yerini alırken tarifim ,arkadaşıma ve  diğer  yapmak isteyen okurlarıma da faydalı olur.


     MALZEMELER:
Hazır baklavalık yufka,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ceviz içi,
     ŞERBETİ İÇİN:
2,5 su bardağı su,
2 su bardağı şeker,
3-4 damla limon suyu
       YAPILIŞI:
    Dikdörtgen borcam tepsiye yaptığım için ben hazır yufkadan tek kat 12 adet yufka kullandım.Tepsiye koyarken burduğum yufkaları kabarması için fazla sıkıştırmadım.
    Kullanmak için 12adet yufkayı(ya da ne kadar kullanacaksanız ) paketinden alıp üzerini temiz bir bezle örtmelisiniz çok çabuk kuruyan yufkalar üzerini örtmezseniz oklavaya  sararken kuruduğu için  kırılabilir.Ben tek kat sardım kalınlığı güzel oldu ama 2 kat yufka kullananlar da var.İlk kez yapacaksanız her ikisinide deneyin bir daha ki sefere ona göre yaparsınız.Yufka serilerek uç kısmına oklava yerleştirilir ,oklavanın önüne ise ceviz içi dökülür ve yufka sarılmaya başlanır ve sonra oklavanın uçlarından ortaya doğru yufka  her iki elimizle büzdürülür.
   Yağladığımız tepsimizin enine büzülen yufka  oklavadan  çıkarılarak konulur.Diğer yufkalarada aynı işlem yapılır.Cevizi serpiştirmeyin yufkanız yırtılabilir,oklavanın önüne koyarsanız resimdeki gibi; daha çok yufkaya sarılacağı için yufkayı yırtmaz .Serpiştirdiğinizde tek kata bile düşeceği için ceviz yufkayı büzerken yırtabilir.Buda bir püf noktasıdır:))
  1 çay bardağı sıvı yağ burduğumuz yufkaların üzerine gezdirilir.175 derece fırında 25 dakika üzeri kızarana dek pişirilir.Hazırlanan şerbet ılıkken soğumuş olan burmaların  üzerine dökülür.Şerbetin ılık olması çok önemli sıcak dökerseniz yufkalar çok ince olduğu için hamur gibi olur.Elde açtığımız yufkaya döktüğümüz şerbetten az ılık olmalı böylece kıyır kıyır bir tat yakalarsınız.Afiyet olsun.

    NOT:
Arşivimde bulunan el açması Bir Tutam Burma Tatlısı tarifim için BURAYA şerbetsiz yaptığım sarılı burma tarifim içinse BURAYA bakabilirsiniz.

Hayatınızda ki herşey gönlünüzce olsun..HOŞÇAKALIN:))

9 yorum:

  1. ÇOK PRATİK OLUYOR,BEN DE SÜREKLİ YAPIYORUM ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. hımmm.olsada yesem canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok severim bu tatlıyı ellerine sağlık...birkaç kere bayramlarda yaptım çok beğenildi gerçekten ama gerçek sargı burmanın yerini elbet tutmuyor...ilk 2 günde tüketmek lazım...fakat pratik olduğundan yinede tercihimdir...sevgiler kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  4. Birsen'cim pratik olduğu için çok sık yaparım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Birsen sayfana her girdiğimde ağzım sulanarak çıkıyorum nefis görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Harika olmuş ellerine sağlık şifa olsun canım:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık.Ceviz konusunda haklısınız. Ben iki kat yufkayla yapıyorum ve tereyağına çok az zeytinyağı katıyorum. Daha çıtır oluyor.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık.Ceviz konusunda haklısınız ama ben iki kat yufkayla yapıyorum ve tereyağına biraz zeytinyağı katıyorum daha çıtır oluyor.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...