BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

10 Mart 2014 Pazartesi

ŞERİT POĞAÇA

Günaydın:)
Hayırlı sabahlar:))
     Bu nefis poğaçaları daha önce burada yayınlayıp tarifini kısa zamanda vereceğim demiştim.Taslaklarımda kalmış,bugüneymiş kısmet:)Görseli hoş güzel bir lezzet.Kendi poğaça tarifinizle yoğurduğunuz hamurla da dilerseniz bu şekilde yapabilirsiniz.Ya da benim tarifimle deneyin,tavsiye ederim:)

                               ŞERİT POĞAÇA

      MALZEMELER:
2 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı sıvıyağ,
2 yumurta(akı hamurun içine,sarılar yüzüne sürülecek),
1 yemek kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 paket yaş maya,
6 su bardağı un
      ARASINA :
Beyaz peynir
      YAPILIŞI:
 Ilık sütte erittiğimiz mayaya diğer malzemeleride katarak ele yapışmayacak kıvamda yumuşak bir hamur yoğrulur.Yarım saat üzeri örtülerek mayalanmaya bırakılır.Bezelere ayrılarak yumak yapılır.Oklava ile ufak tatlı tabağı büyüklüğünde açılır.Yaısına peynir konulur diğer yarısı ise belirli aralıklarla kesilerek peynirli kısımdan başlanarak rulo şeklinde sarılır.Hafif kıvrılarak ay şekli verilip fırın tepsisine dizilir.15-20 dakika tepsi de mayalandırılarak üzerlerine yumurta sarısı sürülüp önceden ısıtılmış 170 derece fırında yaklaşık 25 dakika kadar fırınlanır.Aşama aşama resimlemeye çalıştım yapmak isteyen sevgili okurlarıma umarım yardımcı olur.Afiyet olsun.

Hepimiz için güzel,sağlıklı huzurlu günler geçirebileceğimiz bir hafta olması dileklerimle....

HOŞÇA KALIN:))

6 yorum:

  1. ellerine sağlık ablacım..
    çok seviyorum bu poğaçaları hazırlaması da çok zevkli :)
    afiyetle ablacım..

    YanıtlaSil
  2. Birsen eline sağlık bu şekilde elmalı kurabiye yapıyorum ben ama orjinali buydu tabii hatırlattığın iyi oldu...kahvaltı etmedim 1 tanecik aldım...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık çok leziz bir poğaça sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım hem şık hem de çok leziz bir poğaçadır,uzun zaman olmuş yapmayalı tez zamanda yapmalı :)

    YanıtlaSil
  5. Birsen ellerine sağlık farklı ve güzel bir görüntüsü olmuş afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım harika görünüyor mutlaka deniyeceğim

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...