BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

5 Kasım 2012 Pazartesi

KAHVALTILIK ACILI EZME(ACUKA)



               Günaydın:))
       Bugün sizlerle kahvaltılık ezme tarifimi paylaşıyorum.Kahvaltılarda,yemeklerden önce aperatif olarak  kimsenin hayır demeyeceği bir lezzet ..Çay sofralarınızda,davetlerde  hazırlayacağınız küçük kanepelerin üzerine de sürebilirsiniz.Tarifimi 77.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği İçin Sevgili arkadaşım GELİBOLU 17'ye selam ve sevgilerimle birlikte gönderiyorum.Kolay gelsin arkadaşım:)
       Tarifimiz hemen herkesin elinin altında bulunabilecek malzemelerden oluşuyor.Deneyecek olanlara kolay gelsin dileyerek malzeme listemi veriyorum.
     MALZEMELER:
1 bardak ince çekilmiş ceviz içi,
2 kaşık biber salçası,
1 yemek kaşığı domates salçası,
3-4 diş rendelenmiş sarımsak,
1 tatlı kaşığı pul biber,
1 tatlı kaşığı karabiber,
1 tatlı kaşığı kimyon,
1 tatlı kaşığı nane,
4-5 çorba kaşığı galeta unu(ekmeğe sürülecek kıvama göre artırıp,azaltabilirsiniz),
1 çay bardağı zeytinyağı,
     YAPILIŞI:
Malzemelerin hepsi karıştırılarak ,kullanıma hazır hale getirilir.İsterseniz ölçüleri artırarak fazlaca ezme yapabilirsiniz.Ağzı kapaklı bir kapta,buzdolabında bekletmek  suretiyle uzunca bir süre kullanabilirsiniz.Afiyet olsun..
       Güzel ,gönlünüze göre geçirebileceğiniz bir hafta olsun..
                                                                                 HOŞÇA KALIN:))

14 yorum:

  1. acılı ezmelere bayılıyorum. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Günaydın canım,ellerine sağlık,
    güzel bir gün dilerim sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. ay çok severim ben bu lezzeti helede domates salçasıyla biber salçası güzelse yemede yanında yat olur annem yapardı birde içi boş bir puğaça tarifi vardı onuda yapardı puğaçanın içine sürer yerdik nefis nefis seninde ellerine sağlık canım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. kahvaltılarda ekmeğe sür ye ...
    ooh miis gibi...
    elleirne sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. Eskiden annemler günlerinde çok yaparlardı bir dilim ekmeğe sürülür harika olurdu tarator veya çemen denilirdi ve evde hazır bekletilir acil misafir için ideal olurdu...şimdilerde nadir yapıyoruz veya ben öyleyim ama çocuklara atıştırmalık için sık sık yapmak lazım...ellerine sağlık enfes görünüyor,afiyet olsun sizlere...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık Birincim. Kahvaltı öğle yemeği akşam yemeği hiç farketmez çok severim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ben bir dilim ekmeğe sürdüm.nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle hayir denilmeyecek lezzet..
    Eline saglik olsun canim .

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık süper bir tat afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  10. Bende bayılırım bu lezzete.Arada yapar yeriz. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Canım kahvaltılarda bayılırım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. canım günaydın,geç kaldım özür dilerim,,,güzel tarifin şimdi yayında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/11/acl-ezme.html ellerine sağlık,öpüyorum gene beklerim,selamlar :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık yemek kültürümüz de ne kadar çeşitler var.
    Hiç bir milletin mutfağı bizimle boy ölçüşemez dermişim :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...