BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

6 Eylül 2012 Perşembe

KAYISI REÇELİ

Hayırlı günler:)
  Kayısı  reçelini çok seviyorum.Özellikle yoğurda katıp yemesini çocukluğumdan beri çok severim.O zamanlar meyveli yoğurtlar yoktu ama fikri bende varmış:))
  Bu sene kayısı  çok bol oldu,bahçemdeki kayısılardan  yaptım reçelimi.Tarifim çok kolay ilk kez reçel yapacak olanlar bile hemen deneyebilirler.
  Bizim ilimizde kayısılar biraz  geç olgunlaştı.Bu nedenle çoğunuza göre tarifim gecikmiş olabilir ama arşivimde bulunsun seneye bakarsınız inşallah.Geçen hafta bizim evde reçel imalatı ile geçti günler :)
 Kayısı  reçelini de geçen hafta incir reçelinden sonra yaptım.Yarın da başka bir reçel yayınlayacağım oda geçen haftadan :)

                                 
                     KAYISI REÇELİ


            MALZEMELER:
1 kilo kayısı,
1 kilo şeker,
yarım limon suyu(2-3 tane limon tuzu da olabilir),
4 su bardağı su

          YAPILIŞI:
     Kayısıları  yıkayıp çekirdeklerini çıkararak 15 dakika bir tepsi içinde güneşe  koyuyoruz.Kayısılar  pişerken çok dağılmasın diye yaptığımız bu işlemin ardından suyu ve şekeri 10 dakika kaynatarak koyu bir şerbet hazırlıyoruz.Kayısıları şerbetin içine bırakarak 10 dakika daha kaynatıyoruz..Limon suyunu ekleyerek 5 dakika daha kaynatıp ateşten alarak,soğuduktan sonra kavanozlara koyup serin yerde muhafaza ederek tüketiyoruz.
AFİYET OLSUN..

          Hepinize gönlünüze göre geçirebileceğiniz güzel günler diliyorum.

                                                                                              HOŞÇA KALIN:))

5 yorum:

  1. Canım erik reçeli yapmadım ve yemedim eminim lezizdir ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bende cok sevıyorum ellerıne sağlık canım cok guzel gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım cok güzel ve nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Kışlıklar hazırlanıyor ohh, reçel harika... Bayıldım canım ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Ellerin dert görmesin canım.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...