BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

4 Temmuz 2012 Çarşamba

NANE NASIL KURUTULUR ve SALAMURA ASMA YAPRAĞI

Merhabalar:))







   NANE kuruttum,hazır sevmiyorum, kullansam binde bir kere o da içim almıyor.Sizlere de tavsiyem, alın misler gibi evinizde kurutun.. Şimdi tam zamanı 3 günde kurudular.Naneyi kuruturken dikkat etmemiz gerekenler, yıkarken suda çok bekletmemek ve direk güneş ışığında bırakmamak olmalıdır.Zira bunlar nanelerin kararmasına  neden olacak etkenlerdir.
    Kullanım miktarımıza göre aldığımız nanelerin yaprakları dallarından ayrılarak bol su ile yıkanır.Süzdürülerek kalan suyunu emecek kağıt veya sofra bezi üzerine serilerek direk güneş almayan bir yerde kurumaya bırakılır.Kuruyan yapraklar avuç içi ile ovalanarak ezilir.Kuru,ağzı kapaklı  kavanozlara konularak gönül rahatlığı ile kullanıma hazır hale getirilir.

       

ASMA YAPRAKLARINI salamura koyma zamanı geldi de geçiyor bile..10 gün oluyor o işi de hallettim.Yayınlamak bu güne kısmet oldu:)Çoğunuzun bildiği bir olay yaprak salamurası ama ben arşivimde bulunsun ve yeni yapacak olanlara bir fikir olsun diye paylaşayım istiyorum.


   Resimde ki gibi üst üste getirerek deste yaptığımız yaprakları kaynamış ve içine kaya tuzu atılmış tuzlu suya dağıtmadan batırıp 2 dakika sonra alarak tepsilere dizeriz.Bütün desteler bu işlemden geçirilerek tepsilere dizilip soğumaya bırakılır.Soğuyan yaprakların her destesine teker teker sap kısımlarından içe doğru bir avuç kaya tuzu serpilerek rulo şeklinde sıkıca sarılarak bidona veya kavanoza yerleştirilir.Hava almayacak şekilde sıkıca bastırılarak yerleştirilen yaprağa tencerede ki yaprakları haşladığımız sudan ilave edilerek kapağı kapatılır.1-2 hafta boyunca 4-5 günde bir  kere suyu kontrol edilir.Çekmiş ise kaynamış soğutulmuş tuzlu su ilave edilerek ağzı sıkıca kapatılır.

     Tencerede yaprak haşladığımız sudan artmış olursa onu bir kavanozda bekleterek bu işlem için kullanabiliriz.Susuz kalmamasına ve tuzuna dikkat etmeliyiz,yapraklar aksi takdirde çürür.Kullanacağım zaman bol soğuk su ile yıkayıp kaynar suya batırıp 2 dakika haşlayarak suyunu süzüp kullanıma hazır hale getiriyorum.Böylece hem tuzundan arınmış oluyor hemde sarma yapıldığında çabuk pişiyor.


 Ben 5 poşette dondurucuya koydum Yer tutmasın diye saplarını keserek desteleyip poşetledim.Kullanacağım zaman direk kaynar suya atıp 2-3 dakika tutup çıkarıp süzerek kullanıma hazırlıyorum.Dalından yeni koparılmış gibi taptaze oluyor.Umarım yapacak olanlara bir fikir olmuştur.
                 Hepinize sağlıklı,huzur dolu günler dileyerek selam ve sevgilerimi yolluyorum..
                                                                                                         HOŞÇAKALIN:))



9 yorum:

  1. tatlım insan hamarat olunca demekki böyle oluyor.benim gibi beceriksizlerde anneleri getirsinde kullansınlar diye bekliyorlar.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Evde kurutulan nane gibisi var mı? Bayağı çok yaprak kaldırmışsın afiyetle yiyin.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. naneyi çok severim, bol bolda kullanırım ve bu arada hayırlı kandillerrr

    YanıtlaSil
  4. Kandilin mübarek olsun canım.Nanelerin mis kokusu buraya kadar geldi. Taze asma yaprağına zaten bayılırım. Afiyetle yemenizi temenni ederim. Bugüne özel yaptığım keki tadman için bloguma bekliyorum, sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık bende asma yapraklarını dondurucuya atıyorum,evimizde hazırladığımız gıdalar çok daha sağlıklı ve temiz.Hayırlı kandiller..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. kandilin mübarek olsun arkadaşım harika fikirler vermişsin bende geçen eşim pazardan nerdeyse tüm maydanozları almış gelmişti o kadar maydanozu çürütmeden kullanmama imkansızdı bende kuruttum pratik olsun diye

    YanıtlaSil
  7. naneyi çok severim çok kullanırım kurutmasıda cok kolaymış..bende denicem ..bu guzel paylasım ıcın tşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. tebrik ederim bu ne beceriklilik.temiz kendi elinden mis gibi.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...