BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

7 Mayıs 2012 Pazartesi

GÜN SOFRAM...MİDYE BÖREK ve ÖDÜLÜM....

Bir hafta sonunu daha geride bıraktığımız haftanın ilk gününden herkese merhaba:))

                    Hafta sonu günüm vardı.O nedenle bugün karşınıza gün soframla geldim:))




Hazır menü önerisi olması adına  menümü sizlerle paylaşıyorum.

Çatlak kurabiye,
Waffle,
Midye börek,
Bulgur Köftesi,
Kaşarlı poğaça,
Yaş pasta(hazır):),
Etimek tatlısı,
Atıştırmalık peynirli salatalıklar..



      Midye böreğini,bir çok arkadaşımızın blogunda gördüm. Yanılmıyorsam tarif öncelikle Yeturla Lezzet Kareleri adlı blog sahibesi YEŞİM Hanım'dan çıkmış..Orada da görüp yorum bırakmıştım.Blogunda bir sorun var herhalde giremediğimden arkadaşımızın  aktif  linkini veremiyorum.İnşallah tez vakitte sorunun hallolacağını ümit ederek tarife geçiyorum.. .
               
MİDYE BÖREK:

     MALZEMELER:
5 Adet hazır yufka,(20 adet çıkıyor)
1 çay bardağı su,
2 çay bardağı zeytinyağı,
    İÇ MALZEME:
Peynir,
maydanoz,
1 yumurta akı.
    ÜZERİNE:
1 Yumurta sarısı,


YAPILIŞI:
Yufka serilerek üzerine 1 çay bardağı su ve 2 çay bardağı zeytinyağı ile yapılan karışımdan 1-2 yemek kaşığı dökülerek fırça ile her tarafına sürülür.Daha sonra yufka dörde bölünür.Sivri yerinden yukarı doğru ilerleterek( pile pile oluyor hamur)birleştirilir.İki ucu yan yana getirilerek 1 kaşık peynir,maydanoz konulur büzdüğümüz kısım üstte kalacak şekil kapatılarak üzerine yumurta sarısı sürülür.Yufkalar bitinceye kadar aynı işlem uygulanır.180 derece fırında kızarana dek pişirilir.Sıcak servis yapılır.


                          AFİYET OLSUN...
                     






Blog arkadaşlarımdan,   HERŞEY TADINDA blog arkadaşım bana bu ödülü  göndermiş,teşekkür ediyorum.Arkadaşımın blogunu. buradan  ziyaret edebilirsiniz



MUTFAKKOKUSU blog arkadaşımda bana bu ödülü göndermiş,  layık gördüğü için ona da çok teşekkür ediyorum.Arkadaşımın blogunu  buradan ziyaret edebilirsiniz.
        


                   1- Sizde ödülünüzü 11 arkadaşınıza vereceksiniz.
                         2- Ödül verdiklerinizin bloglarına gidip ödül verdiğinizi bildirmeniz gerekiyor.
                         3- Kendinizle ilgili 7 gerçeği paylaşın
                         4 -Size ödül verenlere teşekkür edin.
                   5- Ödül fotoğrafınızı bloğunuza ekleyin.
    



            Hakkımda ki gerçekler:))
Yalandan nefret ederim..Çok doğru konuştuğum için dokuz köyden kovulur yinede pes etmez onuncu köyden seslenirim:)
Çocuklarıma,eşime,aileme aşırı düşkünüm.Kendimden önce onları düşünürüm.
Kitap okumayı çok seviyorum.
Gazete mutlaka okurum.
Bulmaca çözmek vazgeçilmezimdir:))
Bloguma çok bağlandım,nasıl zaman ayırabildiğime hala şaşıyorum:))
Çok merhamatliyimdir.
          
     Bende bu ödülü sayfama gelen tüm gönül dostlarıma gönderiyorum.Tek tek isim vermiyorum,onlar kendilerini çok iyi biliyorlar..İyi ki varsınız,iyi ki sizleri tanıdım..Sağ olun, var olun..Sevgiler:))


                                                                          






36 yorum:

  1. sofra harika amanın hepsi çok güzel hangisine bakacağımı şaşırdım ama bu aralar tatlıya merak saldım ben waffle ve pastayı alsam ne güzel olur.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ooo çok severim böyle sofraları...
    ellerinize emeklerinize sağlık....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirine nerelerdesin,hoş geldin..Benden de sevgiler:))

      Sil
  3. O üstünde çilek olan şeylerin adı ne? ben onlardan alayım birazcıkta börekten :) ellerine sağlık,sofran harika bereketli olsun inşallah,önümüzdeki hafta benimde iki tane günüm var bakalım ne mama yapsam karar veremedim :)
    bloglardan kopya çekeyim azcık,ödülünde hayırlı olsun,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çileklilerin adı waffle,krep tarzı bir şey..Tarifini senin gününden önce yayınlarım inşallah..Böreği yapsana harika oluyor,şekli değişik olduğundan çok tutuldu benim günüm de:))Teşekkür ediyorum.Bu ödülü sana da gönderiyorum,gönül dostumsun...Benden de sevgiler:))

      Sil
  4. Gün sofrası süper. Ödül de hak edilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,sizlerle paylaşıyorum ödülümü sizlerde hak ediyorsunuz:)Sevgiler:))

      Sil
  5. Ellerine sağlık.Harika bir gün sofrası olmuş.Börek de nefis.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim,teşekkür ediyorum,sevgiler:))

      Sil
  6. Ellerine sağlık arkadaşım
    Her şey gerçekten çok güzel görünüyor
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel bir sofra. Yaptığın her şey çok güzel. Böreğinin şekline bayıldım.
    Ödülün için kutluyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için çok teşekkür ediyorum,sevgiler:)

      Sil
  8. Sofra nefis , ellerine sağlık .
    Börekten alasım geldi , sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. bir sonra ki gününe bende katılmak istiyorum :)))
    ellerine sağlık,harika görünüyor her şey...

    YanıtlaSil
  10. Harika bir menü olmuş.
    Ellerine sağlık canım..
    Ayrıca ödülün içinde tebrikler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Herşey harika gözüküyor.
    Gecenin bir vakti demeyip,börek tabağını olduğu gibi alıveresim geldi:)
    Ödülün için de tebrik ediyorum canım.
    Hayırlı haftalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  12. yok yok ohh ellerine sağlık canım harika bir masa :)

    YanıtlaSil
  13. masaya bakarken diyorumki bende pastaya bak aynı hazır gibi olmuş :))çok güzel bir masa hazırlamışsın ama ellerine sağlık bu böreği denicem çok beğendim,ödülünüde tebrikediyorum sende hakediyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hazır:))Böreği kesinlikle tavsiye ediyorum,pişman olmazsın..Teşekkürler,sevgiler:)

      Sil
  14. nefis bir sofra ellerine sağlık ödülü en çok hakedenelerdensin tebrikler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum arkadaşım,bu ödülü ben sizlerle paylaşıyorum sende hak ediyorsun,sevgiler:))

      Sil
  15. hepsi birbirinden güzel ve lezzetli görünüyor arkadaşım, bende bu böreği yaptım çok pratik ve şık bir börek ellerine emeklerine sağlık.

    ödülün için tebrik ederim.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım senin sayfanda da görmüş beğenmiştim..Teşekkür ediyorum,sizlerde bu ödüle layıksınız ben isim vermeden dostlarımın hepsine gönderdim:)Benden de sevgiler:))

      Sil
  16. Birincim önce ödülün için çok kutluyorum seni, sonrada bu nefis masa ayrı bir ödülü hakediyor diyorum.

    Her şeyiyle nefis bir masa olmuş ellerine sağlık. Hazır yufka olması benim yapabilmemi kolaylaştırmış :) mutlaka denicem gül böreği tarifini, çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aslı'cım.Sende hak ediyorsun ödüllerini:)Güzel sözlerin için teşekkür ediyorum:)Böreği kesin denemelisin,şık ve lezzetli:)Sevgiler:))

      Sil
  17. Tatlım bazı yazıların benden açılmıyor. Bu da onlardan biri :( Ama gün sofranın fotosunu görüyorum. Hmmm.. Ellerine sağlık. Evinizden afiyet ve muhabbetin hiç eksik olmamasını dilerim. Öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  18. ne kadar zengin bir masa: ) Allah bereketini artrsın.... ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
  19. ama benim karnım çok acıktııııı:))ellerinize sağlık özellikle şu böreklerden bir ben kaldım galiba yapmayan tarif de var ama yapmak kısmet olmadı bir türlü bir tane alsam olur mu acaba:))

    YanıtlaSil
  20. çok güzel bir şekil olmuş.. ben içerisinde midye mi var diye linke tıklayarak geldim ki, çok güzel bir manzarayla karşılaştım.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...