BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

22 Mayıs 2012 Salı

DOĞUM GÜNÜ ve BOŞNAK BÖREĞİ

21 Mayıs büyük kızımın doğum günüydü.Pazartesi günü akşam teyzeleri,amcaları ve kuzenleri ile kutladık.18 yıl su gibi akıp geçmiş..Ama o hala benim küçücüğüm:)
Kızım doğum gününü ilerde buradan da okuman açısından paylaşıyorum.İyi ki doğdun,iyi ki benim kuzumsun..Hayatta her şey gönlünce olsun yavrum,gülen yüzün hiç solmasın.....

             
   Masanın genel görüntüsü                                         
    Akşam hava serindi ama yinede balkonumuz kapalı olduğu için balkonda ki masayı hazırladım.
   Menüdekiler:
Baharatlı Kurabiyeler,
Boşnak Böreği,
Çiğ Köfte,
Muhallebili Kurabiye,
Hazır Kalpli Yaş Pasta  
        Boşnak Böreği nin tarifini sevgili arkadaşım ŞEHRİNAZ'dan aldım.Arkadaşımın birbirinden güzel tariflerini görmek için sayfası REYHAN KOKULU MUTFAĞIM'ı ziyaret etmenizi önerim.

       
   
                     
           
                                                   BOŞNAK BÖREĞİ:
      MALZEMELER:
8 bardak un,
3 bardak su,
2 tatlı kaşığı tuz
         İÇ MALZEMESİ:
3 orta boy patates,
1 küçük boy kuru soğan(ben taze yeşil soğan kullandım)
2 çorba kaşığı kıyma(ben kullanmadım),
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber(ben karabiber kullandım)
3-4 dal kıyılmış maydanoz,
1,5 tatlı kaşığı tuz,
yarım su bardağı sıvı yağ

                 YAPILIŞI:
    Malzemeler karıştırılır.Elde edilen hamur 10 eşit parçaya bölünür.Tabak büyüklüğünde açılıp temiz bir bez üzerine tek tek serilir.
   Patatesler küp küp doğranır.Soğanlar küp doğranarak diğer malzemelerle birlikte patateslere karıştırılır.(Bunları çiğden hazırlıyorsunuz.Benim hazırda haşlanmış patatesim vardı onları kullandım)
    Açılan hamurdan 1 tane alarak üzerine 1,5 yemek kaşığı yağ sürüyorsunuz diğer hamuru da üzerine kapatarak onunda üzerini yağladıktan sonra elinizle hamuru uzatarak sağından solundan çekerek inceltip ellerinizle açıyorsunuz.(toplamda 10yumak açıyoruz.2 şer kapatılınca 5 adet  elle açılan hamur oluyor.
     Açtığımız hamurun etrafına iç malzemeden koyarak içe doğru kıvırarak sarıyorsunuz.Yağlı kağıt serili tepsiye diziyorsunuz.Üzerine sıvı yağ sürülür.180derecede üzeri kızarıncaya dek pişiriyorsunuz.Sıcak servis yapılır.Misafirlerim çok beğendi .İlk kez yaptığım bir börekti ama sanırım bundan sonra sıkça yapacağım bir börek olacak:))Denemediyseniz,kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum:))
                                                                                                          AFİYET OLSUN..
   


 Mübarek üç aylara bugün itibari ile girmiş bulunuyoruz.Bu ayın faziletinden yararlanabilmeyi, duaları,ibadetleri makbul olan kullarından olmayı   Allah cümlemize nasip kısmet eder inşallah...
                                             SELAM VE DUA İLE...                                                             



                                                           
          

58 yorum:

  1. Rabbim ne muradı varsa hayırlısıyla nasip etsin ablam kızına sana da bağışlasın inşallah..
    Boşnak böreği bence de taze soğanla daha güzel oluyor..tatlıdır taze soğan severim yemekte tadını..postunu tam okuyamadım ablacım bağıla harflerın kıvrımları güzel yazı olma sebebiyle ben sadece çirkin yazı okuyabildiğim için bazı harfleri çıkartamadım,affet..
    Günaydın sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım,bu gönülden duan için..Allah senin çocuklarınıda sana bağışlasın..Sevgiler:)

      Sil
  2. Canım,
    Işıl'cığımın doğum günü kutlu olsun. Sağlıkla, neşeyle, huzurla ve mutlulukla geçen bir yıl olsun inşAllah. Ne güzel bir yaşta.
    Ellerine sağlık. Nefis şeyler hazırlamışsın.Boşnak böreğine bayıldım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum,Hepimiz için böyle bir yıl olsun inşallah:)Sevgiler benden de:)

      Sil
  3. allahım kızına mutlu ve sağlıklı uzun ömürler versin inşallh :)

    boşnak böreğini beğenmene çok sevindim arkadaşım eminim senin elinden nefis olmuştur, ayrıca menü harika yiyenlere afiyet seninde ellerine emeklerine sağlık.

    üçayları allah mübarek eylesin inşallh.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten dileklerin için Allah razı olsun..Tarif için çok teşekkür ederim,iyi ki bizlerle paylaştın..Tarifini aynen uyguladım,artık bu böreği bıkana kadar yaparım..:)Kolay ve lezzetli:)Amin canım,cümlemize..Sevgiler:)

      Sil
  4. sağlık uzun ömürler inş...çocuklar ne kadar da buyuse annelerın gözünde hep aynılar..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım,teşekkür ediyorum..Sevgilerimle:)

      Sil
  5. tüm sevdikleriyle birlikte geçireceği güzel bir ömür diliyorum kuzuna
    her daim huzurlu, her daim mutlu...
    tahtı da bahtı da hep açık olsun ve Rabbim hep iyilerle, dürüstlerle karşılaştırsın inşaAllah
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynur Hanım dualarınızın sıcaklığını inanın ta içimde hissettim.Allah razı olsun..Yürekten amin diyorum.Şu mübarek günlerde gıyabında dua etmek,dua almak çok büyük fazilet.Bu güzel dua ve dileklerinizi bende size diliyorum..Selam ve sevgilerimi gönderiyorum..

      Sil
  6. Ah canım benim, kızının doğum gününü tüm yüreğimle kutluyorum. 18 yaş ne kadar güzel, dilerim uzun, sağlıklı, mutlu, huzurlu ve sevdikleriyle dolu yıllar geçirir inşallah..

    Masa harika görünüyor, börek nefis ellerine sağlık Birincim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım inşallah..Teşekkür ediyorum,sevgilerimi gönderiyorum..

      Sil
  7. canım ALLAHTAN hayırlı, uzun ,sağlıklı ömürler diliyorum kızına ve sizlerde tabii, sonra bu ne güzel bir masa ve ikramlıklarr maşallah ellerine sağlık afiyet şekerler olsun hepinize börek tarifi içinde teşekkürler denemeyi çok isterim inş yapıcam selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İYİ DİLEKLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER,BÖREĞİ DENE MEMNUN KALACAĞINA İNANIYORUM:)BENDEN DE SELAMLAR,SEVGİLER:))

      Sil
  8. gülen yüzün hiç solmasın, en güzel dilektir...
    ellerine sağlık canım tam kızına yakışır bir masa hazırlamışsın:)
    oda iyiki doğmuş senin gibi bir anneye sahip olmuş :)
    sevgilerimle ikinizide öpüyorum..

    YanıtlaSil
  9. Kızının doğum gününü kutluyorum , mutlu ve sağlıklı nice uzun seneler diliyorum .
    Masadaki herşey çok güzel canım , ellerine sağlık , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten dileklerin için çok teşekkür ediyorum,Allah razı olsun..Benden de sevgiler:)

      Sil
  10. murlu yıllar sağlıkla huzurla inşallah.ayy ben bu sofralara dayanamıyorum ki ya ellerine sağlık insan ne yiyeceğini şaşırıyo..

    YanıtlaSil
  11. canım kızına nıce senelere...ellrıne saglık

    YanıtlaSil
  12. Kızının dogum günün kutları nice dogum günlerine nasib etsin canım benim de en küçük oglumun dogum günüydü dün 13 yıl su gibi geçti evin hala küçük recebi . Meniler çok güzel lezzetli gözüküyo ellerine saglık . Bende yemekli felan yaptım ablaları enişteler vardı pastatayıda ablası sürpriz yaptı telaşe derken ben yemekleri resim çekmeyi unuttum bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum:)Oğlununda yeni yaşı hayırlı olsun,Allah uzun ömürler versin..Sevgiler:)

      Sil
  13. ellerıne sağlık canım borek nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  14. Allah hayırlı uzun bir ömür versin kuzuna,sizlerle birlikte...
    Çok güzel bir sofra hazırlamışsınız,hepsi nefis,ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun,Teşekkür ediyorum..Sevgiler:)

      Sil
  15. nice mutlu yaşlara inşallah
    sofra harika ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. mutlu mesut günler dilerim sağlık huzur sofranızdan eksik olmasın seninde mübarek olsun canım
    :))))))

    YanıtlaSil
  17. Ellerine emeklerine saglik canim afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  18. Kızına nice seneler diliyorum
    her yılı 18 tadında olsun :)
    tamam zaten bitti büyümek artık hep 18 kalacak:)))
    ,size ve evladınıza birlikte sağlıklı nice seneler.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun şimdiye kadar hep yaşı sorulunca üstüne koyarak söylerdi:)Ben düzeltirdim:))Artık 18 den yukarı bir zaman çıkmaz:))Benden de sevgiler:))

      Sil
  19. Bu böreği bende deneyeceğim, çünkü ölçü tam.Bu arada kızınızla ben aynı gün doğmuşum.Şansı bahtı açık olsun,biz 21 mayıs doğumlu ikizleriz, boğalığı kabul etmemde. Hayata hep pozitif bakan, başarılı ,sevgi dolu ,becerikli...kızınızda eminim bu vasıflar var.Mutlu yıllar, kızınızın yanaklarından sevgiyle öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin,memnun kalacaksınız:)Sayfanızda kutlamıştım ama buradan da kutluyorum,sizinde doğum gününüz kutlu olsun iyi ki doğdunuz iyi ki bizim lhlamurcum' umuz oldunuz:)Evet aynen bu vasıflarda kızım:)Çok teşekkür ediyorum,sevgilerimle:)

      Sil
  20. Sağlık huzur mutluluk dolu bir ömür diliyorum yavrularımız bizim her şeyimiz
    Nice mutlu yıllara benim için boşnak böreği çok güzel oluyor birde çiğ köfte ellerinize emeğinize sağlık sevgi ve muhabbetle kalın

    YanıtlaSil
  21. Canım kuzuşun iyi ki doğmuş. İyi ki sen de onun annesi olmuşsun :) Doğumgününü kutlarım. Çok çok güzel, hayırlı, bereketli bir ömrü olmasını dilerim. İkinizi de öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten dileklerin için çok teşekkür ediyorum,Bende öpüyorum canım,sevgiler:)

      Sil
  22. İYİKİ DOĞDU BÜYÜDÜLR NE KADAR GÜZEL ARKADAŞIM SAĞLIK HUZUR DOLU GÜNLER DİLERİM
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))MASAYI UNUTMADIM 10 NUMARA...

    YanıtlaSil
  23. BÖREĞİNİZİ ÇOK BEĞENDİM...ÇOK BEĞENDİM...ÇOK BEĞENDİM...SOFRA HARİKA GÖRÜNÜYOR..BÖREĞİ MUTLAKA DENEYECEĞİM..İNŞALLAH BAŞARIRIM.. KIZINIZLA NİCE MUTLU SENELER DİLERİM..SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarırsınız deneyin,mutlaka:)Açma börek ama sadece tabak büyüklüğünde oklava ile açıyorsunuz gerisi elle açılıyor ya kolay oluyor:)Teşekkürler,sevgiler:)

      Sil
  24. ohhhh hepsi harika ellerinize sağlık.kızınında doğum gününü kutlarım canım
    sıcacık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. kızını doğum günü kutlu olsun canım...
    daha nice mutlu 18 senlere 28 senlere 38 senlere 48 senlere inşallah...
    iyiki doğmuş, iyiki dünyaya gelmiş...
    iyiki senin bir tanecik kızın olmuş...
    kocaman sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şirine,Allah razı olsun,sevgilerimle:)

      Sil
  26. Canım Rabbim kızına sağlık,huzur,mutluluk dolu güzel bir ömür versin.Menü ve masa harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin,çok teşekkür ediyorum,sevgiler benden de:)

      Sil
  27. kızlarımızda yaşıtmış bak:)Allah güzel günlerini görmeyi nasip etsin,ışılcığımada sağlıklı mutlu uzun yıllar versin,bir an bloglarda boşnak böreği furyasımı başladı bende katıliğim dedim:)ilk denemede 12 den vurmuşsun ellerine sağlık,ben masada dudak gibi bişey var muhallebili kurabiye sanırım (isim-şekil eşleştirmesi yaptımda)onu merak ettim tarif istiyorum,duanada amin diyorum,sevgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel:)Amin inşallah.Evet canım,muhallebili kurabiye doğru eşleştirme:)Hemen yarin sabah yayınlarım tarifi senin için:)Boşnak böreğini de denemelisin bence:)Sevgilerimle:)

      Sil
  28. Doğum günü kutlu olsun yavrunun canım. Uzun sağlıklı ve güzel bir ömrü olur inşallah. Harika şeyler hazırlamışsın, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  29. Kızına nice mutlu yıllar. sağlıklı,başarılı mutlu yıılar dilerim.Ellerine sağlık Birincim gene döktürmüşsün. Ellerine emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  30. Teşekkür ediyorum,sağol,sevgiler:))

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...