BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

1 Mart 2012 Perşembe

KARDEŞİMİN GÜN SOFRASI..




 2 Hafta önce cumartesi kız kardeşim Bilgin'de toplandık. Gün sofrası diyorum ama bu bildiğimiz altınlı, paralı günlerden değil.Daha öncede sayfamda belirtmiştim, kız kardeşlerim hafta içi çalıştıklarından hafta sonları kim müsaitse sıra ile birbirimizde toplanır yer, içer  muhabbet ederiz..Bu da öyle bir günün  sofrası ..Resimler taslaklarda öylece bekliyordu, fırsat bulup tarifleri yazamadım bu güne kaldı yayınlamak:))





   SOFRANIN GENEL GÖRÜNTÜSÜ.....
                                   
Atıştırmalık ekmekler...(acılı ezme ve krem peynir,zeytinli)
KAŞAR PEYNİRLİ VE SUCUKLU POĞAÇALAR:
     MALZEMELER:
Yarım paket margarin,
yarım su bardağı sıvı yağ,
yarım su bardağı yoğurt,
1 yumurta akı(sarısını üzerine ayırın)
1,5 paket kabartma tozu,
1 fincan ılık su,
un ile yoğrularak parçalar koparılarak arasına kaşar peyniri ve sucuk dilimleri konularak kapatılır.Ters çevrilerek tepsiye dizilir,üstlerine yumurta sarısı sürülerek 180 derece fırında 25 dakika pişirilir.Arzuya göre iç malzemesi değiştirilebilir.Patates,beyaz peynir,kıyma vb. ile de güzel olur.

ELMA TOPLARI:  
  MALZEMELER VE YAPIMI:
  1 Paket bisküvi,1 çay bardağı ceviz  içi,1 çay kaşığı tarçın,3 tane elma rendesi 2 kaşık kadar çikolata sosu ile yoğrularak küçük toplara ayrılıp Hindistan cevizine bulanır.Kek kağıtlarına konularak üstleri çekilmiş  fıstık ile süslenir.



   ÇİÇEK KALIBINDA ŞEKERPARE:  MALZEMELER VE YAPIMI:
1 paket margarin,
4 su bardağı un,
1 su bardağı pudra şekeri,
2 yumurta,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
4 yemek kaşığı irmik
kulak memesi yumuşaklığında yoğrularak kalıplarla çiçek şekli verilir.Üzerlerine fındık konularak önceden ısıtılmış 175 derece fırında 15-20 dakika pişirilir.
 ŞERBETİ İÇİN:
3 su bardağı şeker,
4 su bardağı su ve yarım limon ile kaynatılarak hazırlanır.
   Şekerpareler sıcak, şerbet ılık vaziyette dökülerek üzerine başka bir tepsi kapatılıp soğuduktan sonra servis edilir.


 BİSKÜVİLİ YAŞ PASTA:
 2 Sıra sade bisküvi aralarına vanilyalı puding sürülerek tepsiye dizilir.2 sıra kakaolu bisküvi ile devam edilerek aynı şekilde en üste tekrar 2 sıra  sade bisküvi dizilerek arlarına puding sürülür.En üstede puding sürülür ve üzerine kakao elenerek çikolata sosu dökülür.


PATATESLİ BÖREK:Patatesler soğanla ve salça ile kavrularak böreğin iç harcı hazırlanır.1 adet yufka serilerek üstüne 1 çay bardağı süt ve yarım çay bardağı sıvı yağ karıştırılarak fırça ile sürülür.Daha sonra 2. yufka 1 . yufkanın üzerine serilerek 8 parçaya üçgen şeklinde kesilir(önce artı sonra çarpı işareti atılırsa her parça eşit olur)Aralarına hazırlanan patatesli harç 1 er kaşık konularak sarılır,üstlerine yumurta sarısı sürülerek çörek otu serpilip fırınlanır.


MERCİMEKLİ KÖFTE:
   MALZEMELER VE YAPIMI:
  2 su bardağı mercimek yıkanır ve üzerini geçecek kadar su ilave edilerek pişirilir.Suyu tamamen çekmeden içine 1 su bardağı köftelik bulgur konularak karıştırılıp kapağı kapatılarak ateşten alınır.
     Bulgurlar kalan suyu çektikten sonra zeytin yağında 2 adet kuru soğan hafif pembeleşinceye kadar kavrulur, kırmızı toz biber,pul biber,kara biber,kimyon,salça tuz ve limon suyu konularak yoğrulur.Maydanoz,yeşil soğan ince kıyılarak karıştırılır, elde şekil verilerek servis tabağına dizilir.
    Yanında bol marul ve limon ile servis yapılır.
                                                          AFİYET OLSUN...

29 yorum:

  1. bizimde parasız günlerimiz oluyor:)

    hepsi birbirinden güzel lezzetler kardeşinin ellerine sağlık sizlere afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. MM MİS CANIM
    MUHABBETLİ BİR SOFRA
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    :)

    YanıtlaSil
  3. özellikle ekmeklere bayıldım çok pratik , habersiz misafirler için çok güzel oluyor, ben böyle çok kolay ve çabuk yapılabilen tariflere bayılıyorum masanız harika afiyetler olsun ...sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Sizin bu toplanmalarınıza bayılıyorum, eminim çok keyifli geçiyordur :) birde bu yaptığınız hazırlıklar, beni bitiriyor. Bütün kardeşler çok iyisiniz bu konuda, ne güzel..

    Valla tek tek hepsi çok güzel tarifler, ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
  5. merhaba,
    ben çok beğendim bu sofrayı 10 üzerinden 10 veriyorum....
    içli köftelerden banada yollayın lütfen... sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle sunu anladım ki,sizde hunerli olmayan,elinin lezzeti sayfalara damlamayan kimse yok heralde:)
    Bayıldım sofradaki her seye canım...
    Kizkardese gönül dolusu selamlar...
    Ellerine yüreğine saglik.
    Muhabbetiniz daim olsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir masa bu böyle
    ellerine sağlık ev sahibesinin
    ne muhabbetler olmuştur ama bu doyumsuz sofrada :)

    YanıtlaSil
  8. Birincim,hepsi çok güzel kardeşinin eline sağlık.Hepinize afiyet şeker olsun.En çok da çiçek kalıbındaki şekerpareler hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  9. Ben yerim onları hepsi çok güzel afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
  10. amaninn ne hos bir sofra olmus...

    hangi birini yiyecegini sasirir insan...

    :-))

    YanıtlaSil
  11. Kardesinin ellerine emeklerine saglik .Canim hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  12. Kardesinin ellerine emeklerine saglik .Canim hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  13. kardeşinin ellerine sağlık sizede afiyet olsungüzel bir sofra ve güzel bir gelenek

    YanıtlaSil
  14. yok yok masada maşallah kardeşinizin ellerine sağlık sizlerede afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  15. Herşey harika gözüküyor.
    Kardeşinin ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  16. hepsi çok güzel ama poğaçalar gözüme daha bi farklı gözüktü:))
    emeği geçenlerin ellerine sağlık yiyenlere afiyetolsun canım
    hayırlı cumalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Canım ben geldim bu sevgi dolu sayfaya,kız kardeşinin tekrar ellerine sağlık, hamarat hatunlar maşallah.


    :) soru sormuşsun
    pastörize süt olduğu için mi koyuyorsun diye sormuşsun ???
    :))
    pastörize süte de korum bulabilirsem benim sütçüm var 15 günde uğruyor alıyorum onunla fırın sütlaç yapınca ona da koyarım hem lezzet veriyor hemde sütlacın üstü daha iyi kızarmasına yardımcı oluyor.
    :)
    muhabbetle kal canım.

    YanıtlaSil
  18. sofra çok şık görünüyor çok ferah geldi bana
    yiyecekelr ise nefiss
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. kardeşinin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. ben ezmeli kanepelere bayıldım, içim açıldı :) ellerinize sağlık hepinizin de :)

    YanıtlaSil
  21. Muhabbetiniz bol olsun,nefis lezzetler...
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  22. Hayırlı cumalar arkadaşım çok sagol teşekkürler bugün gittim konturele diye dikişleri aldılar bugün birazdaha iyi rabbimden tüm hastalara acil şifalar dilerim ne yoklugunu göstersin nede muhtaç etmesin hastahanelere .Ayrıca kız kardeşinin ellerine saglık görünümde sunumda süper

    YanıtlaSil
  23. bayıldımmm süper bir sofra olmuş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Vavv hepsi nefis görünüyor. Bayıldım.
    Emeği geçenlerin ellerine sağlık canım. Sizlere de afiyet olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. HAYIRLI VE BEREKETLİ CUMALAR CANIM.
    MUHABBET VE DUA İLE..

    YanıtlaSil
  26. herşey çok güzelmiş muhabbetiniz bol olsun canım..
    afiyet olmuş sizlere..

    YanıtlaSil
  27. Tarifleri ve mönüyü kaydettim canım. Şahane her zamanki gibi. Kardeşlerin de senin gibi çok marifetli. Siz de genetik bu özellik :)) Çokkk öpüyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  28. vaaay hepsı de muhtesem gorunuyor ama ben mercımeklı kofteyle karnımı doyurudum herhalde her zaman yaptıgım gıbı,dıgerlerının tadına bakmazdım ne yazık di mi kardesının ellerıne sağlık sızlere de afıyet olsun

    YanıtlaSil
  29. Elmali toplarini misafirlerime yapcam :))) eklerim bloguma görürsün canim :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...