BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

18 Şubat 2012 Cumartesi

ÇATI KATINA DAVETLİYDİK VE KIBRIS TATLISI




    Eltimin oğlu da üniversite öğrencisi,çocuklar burada iken eltim bizi çatı katına mangala davet etti. Hoş sohbetler eşliğinde yedik içtik,güzel bir akşam oldu.Yer sofrası ve ahşap döşemelerle kaplı çatı katında otantik bir ortamda o kadar rahat içten ve huzurla oturduk ki yemek bahane oldu...İnşallah çocukların bir daha ki gelmesine hava ısınır birde bizim bahçede
birlikte bu keyfi yaşarız..



Giderken  mangaldan sonra  yenir diye çayın yanına  Kıbrıs Tatlısı  yaptım..Soframızda tulumba tatlısı da vardı yendi..Beğenilen tarifimi sizlerle de paylaşayım.



KIBRIS TATLI:

    MALZEMELER VE YAPIMI:
4 adet yumurta,
yarım su bardağı toz şeker,
yarım su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ceviz,
1 su bardağı hindistan cevizi,
1 su bardağı galeta unu,
1 paket kabartma tozu karıştırılarak çırpılır.
        Yağlanmış dikdörtgen borcama yayılarak 170 derece fırında 20 dakika pişirilir.Fırından çıkarır çıkarmaz soğuyan şerbet sıcak tepsiye dökülür.
   ŞERBET İÇİN:
1,5 su bardağı toz şeker,
2 su bardağı su,
1 paket vanilya ile şerbet hazırlanarak bir kenara ayrılarak soğumaya bırakılır.
   KREMA İÇİN:
1 Litre süt,
1 su bardağı nişasta,
yarım su bardağı toz şeker,
1 paket vanilya ile krema hazırlanır.Soğuduktan sonra 1 paket krem şanti çırpılarak kremaya katılır.Şerbeti dökülmüş tatlı soğuduktan sonra hazırlanan kremalı,krem şantili harç tepsinin üzerine yayılır.Üzeri arzuya göre süslenir.Ben ceviz içi ile süsledim.
                                   HEPİNİZE MUTLU  BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİZİ DİLİYORUM...

12 yorum:

  1. ne güzel bir gün geçirmişiniz.lezzetlerde harika görünüyor.afiyet olsun.ayrıca kıbrıs tatlısı da harika oğlum çok seviyor ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ne keyifli bir ortam olmuş, Allah içinize sindirsin.

    YanıtlaSil
  3. yemekler nefis görünüyor bu tatlı çok lezzetli oluyor ben adının kıbrıs tatlısı olduğunu bilmiyordum okuldan arkadaşların geldiği günümde yapmıştım çok lezzetli bir tatlı seninde ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir gün ailece hep beraber. Tatlın da çok güzel.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. en çok bunu severim işte çatı katında yada açık alanda mangal keyfi,sefanız olsun canım.tatlıda nefis görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. AYYYYYYYY HERŞEY COK GÜZEL GÖRÜNÜYOR BİRİNCİM,ELLERİNİZE SAGLIK NE GÜZEL SOFRA SEVDİKLERİNLE TADINDAN YENMEMİŞTİR,SEVGİLERİME CANIM:)))

    YanıtlaSil
  7. ortam ve sofra harika görünüyo tatlı da öyle tabiii ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. sofranız bereketli olsun arkadaşım hepside biribirinden güzel tarifler ellerine saglık

    YanıtlaSil
  9. Muhabbetiniz bol olsun :) Hemen tekrarı olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Çatı katlarına bayılırım ve görebildigim, anlattıgın kadarıyla çok güzel bir ev.

    Sofra harika, sizler mutlusunuz, insan daha ne isterki, ne güzel :)

    YanıtlaSil
  11. Cok ozledim cati kati keyfini.
    Harika olmus. Eylence yemek daha ne olsun.
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  12. ne hoş bi keyif yazı özledim görüntülere baktıkça
    izlemeye aldım
    sevgiler

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...