BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

24 Kasım 2011 Perşembe

KIŞ KEKİ


   KIŞ KEKİ
                 MALZEMELER:
    1 Yumurta,
    (1 su bardağından bir parmak eksik olarak )
1 bardak süt,
1bardak sıvı yağ,
1 bardak toz şeker,
1 kahve kaşığı zencefil,
1 kahve kaşığı tarçın,
1 yemek kaşığı tahin,
1 çay bardağı iri dövülmüş kayısı çekirdeği,
1 çay bardağı kuş üzümü
2 yemek kaşığı mısır unu,
aldığı kadar un
       Kalıp yağlanarak,verilen malzemelerden hazırlanan karışım dökülerek,175 derece fırında 25 dakika pişirilir...
      Ben  ıhlamurdan hazırladığım çayla tadına baktım...sizde arzu ederseniz deneyin..çay da kek de tam kışa uygundu.Dilerseniz keke başka şeylerde katabilir ya da çıkarabilirsiniz..Ben aklıma estikçe mutfakta böyle şeyler denerim.Sonuçta hepsi sevilen tatlar karıştırınca da yeniyor..Kek kek olmaktan çıkıp adeta vitamin deposu oluyor..Tam bir şifa..:)



10 yorum:

  1. Selamünaleyküm çekilmiş erik çekirdeğini ilk duyuyorum..Bildiğimiz erik çekirdeği mi ? rondoda çekiliyor herhalde ?
    bilgi verirseniz memnun olurum..
    Nerelerde kullanılıyor..

    YanıtlaSil
  2. iyi dilekleriniz için teşekkürderim. çok şükür hepimiz iyiyiz.sizlerde iyisinizdir inşallah.keki çok severim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. as. Emine Hanım,erik çekirdeği tatlı eriğin,kayısının çekirdekleri..benim bahçemde olduğu için meyveler, çekirdeklerini de kullanıyorum. fındık ve ceviz içinin kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanabilirsiniz.rondo da da çekebilirsiniz,havanda da dövebilirsiniz:)değişik tat ve aroma verdiğini göreceksiniz.Kekin tarifi tamamen benim doğaçlamam:)
    Çok şükür Gülcan'cım,bir yaramazlık yok..hoşgeldin:)

    YanıtlaSil
  4. Canım ben de ilk defa erik çekirdeğinin böyle kullanıldığını görüyorum. Çok merak ettim. Bir de sadece 1 yumurtayla kek yapmak ta ilginç. Çok merak ettim sana ait olan bu tarifin lezzetini. En kısa zamanda yapacağım. Ellerine sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  5. Bende erik çekirdeginin koyuldugunu ilk duyuyorum ama böylece kendimize özgü tatlar yaratabiliyoruz. Çok güzel olmuş ellerinize saglık..

    Şimdi bunu hemen yazmam lazım :)

    YanıtlaSil
  6. ohhh mis gibi kokusunu aldım sanki tatlım:)
    ellerine sağlık..
    çayın varsa yanında alırım bir dilim kekinden:))
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  7. AHU..ASLI..VE..BİR TUTAM KEKİK...DAİMA YORUMLARINIZ İLE BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.SEVGİYLE KALIN...:)

    YanıtlaSil
  8. ellerine saglık kuzum...Gercekten tam sifa kaynagı olmus ve 1 yumurta kullanmıssın cok hosuma gitti...sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir bahçen var ve doğal ürünler kullanabiliyorsun,çok lezzetli bir kek olmuş,yanında ıhlamurla çok iyi gider,ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. sevgili NİRVANA evet 1 yumurta:)(ciğerlerimizi fazla yormayalım demi:))yorumlarınla beni yalnız bırakmadığın için çok teşekkürler..benden de sana sevgiler...
    sevgili Erguvan vakti,sana da çok teşekkür ediyorum, bıraktığın yorumlarla beni motive ettiğin desteklediğin için...benden de kucak dolusu sevgiler..:)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...