BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

17 Mart 2014 Pazartesi

MARMELATLI KURABİYE

Günaydın:)
Hayırlı sabahlar:)
Sevgili okurlarım hepiniz sayfama hoş geldiniz. Haftaya tatlı başlayalım ne dersiniz:) Çok güzel ve nefis olduğu kadar görseli ile de göz dolduran bir kurabiye tarifim var bugün sizlerle paylaşmak istediğim.Bu kurabiyeleri maharetli kardeşim Bilgin'de yemiştim ilk olarak.Aslında aylar oldu masasını ,ikramlarını fotoğraflamıştım ama kısmet olmadı yayınlamaya arşivde bekliyor..Kısa zamanda yayınlarım inşallah.
Aklımdaydı bu güzelliği mutlaka yapmalıydım:))Bir ay içinde bu tarifin üç kez yapacak kadar müptelası oldum.Misafirlerim beğendikçe bir sonraki misafirde de aklıma gelen ilk tatlı kurabiye bu oldu.Bu aralar,bu kurabiyelere taktım anlayacağınız:)Sizlerde denemediyseniz mutlaka deneyin kesinlikle tavsiye ediyorum.





          MALZEMELER
250 gr tereyağı,
1 kahve fincanı badem unu,
1 paket vanilya,
2 adet yumurta akı,
1 çay kaşığı kabartma tozu,
1 su bardağı pudra şekeri,
1 adet limon kabuğu rendesi,
3-3,5 su bardağı un,
          ARASINA:
İstediğiniz bir marmelattan 1 kase( ben gül marmelatı kullandım,kurabiyelerim harika gül kokulu oldu)
          ÜZERİNE:
1 çay bardağı pudra şekeri
           BADEM UNU:Sıcak suda bekletip ardından soğuk suya attığınız bademlerin kabuğunu soyup,kavurun robottan incecik çekin.
Dilerseniz fındığı kavurup robottan çekerek te badem unu yerine fındık tozu olarak kullanabilirsiniz:)


             
                                   YAPILIŞI:
      Verilen malzemelerle ele yapışmayacak kıvamda bir hamur yoğurarak buzdolabında yarım saat bekletiyoruz.Hamuru iki parçaya ayırarak her iki parçayıda 0,5 ml kalınlığında açıyoruz.Bir kalıpla kesiyoruz.(Ben çiçek kalıp kullandım.Orta kısımları açmak içinse şurup kapağından yaralandım)Yarısını tam yarısının ise ortasını açarak yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.(Tepsinin birine bütün kestiklerinizi diğer tepsiyede ortasını deldiğiniz kurabiyeleri dizin,piştikten sonra ki aşamalarda rahat çalışırsınız) Aşamaları resimlemeye çalıştım umarım faydalı olur.
     Fırını  önceden ısıtıyoruz.Kurabiyelerimizi 180 derece fırında 8-10 dakika kontrollü olarak pişiriyoruz.Pişince ortasını açmadığımız kurabiyelere çay kaşığı ile marmelat sürüyoruz.Ortası açık kurabiyelerin üzerine ise pudra şekeri eleyerek marmelatlı kurabiyelerin üstüne koyup yapışması için hafif bastırıyoruz.Afiyet olsun.

Hayatınızda ki her şeyin gönlünüze göre olması dileklerimle...
HOŞÇA KALIN:))

11 yorum:

  1. ellerine sağlık canım çayın yanında harika olur çok güzel görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Miis gibi gül kokulu çiçekler olmuş bunlar çok güzeller ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. muhteşem bir görüntü.. sabah kahvesiyle de iyi gider kahvaltıdan sonra..

    YanıtlaSil
  4. Birsen görüntü çok güzel eminim tadıda güzeldir ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. galiba hepimizin niyeti haftaya tatlı başlamak ki pek çoğumuz kurabiye ile başlamışız:))
    çok severim marmelatlı kurabiye. ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. hımmm.harikalar.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ablacımm :)
    bu kurabiyeleri çok seviyorum yapması yemesinden zevkli :)
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  8. Canımm ellerine sağlık, bu aralar böyle nefis kurabiye tarifleri ararken ilaç gibi geldin ,nefiss gözüküyorlar,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Hepiniz cansınız ,yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ediyorum,selam ve sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Canım olsa da yesem şu an çok şık ve leziz ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık çok severim bende :)
    sevgiler

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...