BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

1 Ekim 2011 Cumartesi

KISIR VE SİMİT....


Bugün kızım ve arkadaşı dershane çıkışı bizde ders çalıştılar:) Bende çocuklara çayın yanında  yemeleri için bir şeyler hazırladım.Bunlardan kısır ve simitin tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.Hepinizin bildiğine eminim ancak arşivimde de olsun istediğimden yayınlamaya karar verdim
 
                                                 

          KISIR:
   MALZEMELER:
Kişi sayısına göre 1er çay bardağı ince bulgur,
baharatlar:(isot,sumak,pul biber,kara biber,tuz,kimyon),
nar ekşisi,
zeytinyağı ve sıvı yağ(ben ikisini karışık kullanıyorum.tek çeşitte kullanılabilir)
Biber ve domates salçası.
maydanoz,
dereotu,
yeşil soğan,
marul,
salatalık,
domates,
çarliston biber(sebzeler ve baharatlar bulgur ölçüsüne orantılı olarak katılır.bu nedenle ölçü vermiyorum.)      
  HAZIRLANIŞI:
    Kişi sayısına göre bulgur derin bir kaba konularak baharatlar bulgurun ölçüsüne göre eklenir,salçalarda eklendikten sonra üzerine çıkacak kadar kaynar su ilave edilerek ağzına kapak kapatılır.Bir 10 dakika beklenerek bulgurlar şişirilir.Daha sonra el ile yoğrulur ve yağ karışımı eklenir,ufak ufak doğradığımız sebzeler ilave edilerek bu kez kaşıkla karıştırılır ki sebzeler ezilmesin .Nar ekşisi ilave edilerek ve üzerine limon sıkılarak servis yapılır.Yanında turşu harika gider.

                                   
                                               SİMİT
      MALZEMELER:
1 çay bardağı su,
yarım limon suyu
2 yumurta(1 inin akı üstüne),
1 çay bardağı sıvı yağ,
Yarım paket margarin,
1 tatlı kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı  tuz,
Aldığı kadar un
     YAPILIŞI:
Malzemeler karıştırılır,aldığı kadar un ilave edilir,hamur kulak memesi yumuşaklığında olmalı.Yoğrulan hamur üzerine temiz bir bez örtülerek 20 dakika dinlendirilerek ceviz kadar parçacıklara ayrılıp,şekil verildikten sonra önce yumurta akına daha sonra susama batırılarak 175 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika fırınlanır.Fazla kızarmamasına özen göstermeliyiz ki kuru olmasın...Afiyet olsun..

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar gelmişken balıklarına da yem tıklaması yaptım onlarıda aç bırakmak olmaz demi ?
    Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
  2. Simit yapıp yayınlamayı düşünüyorum inşaallah bir fırsat bulamadım..Ellerine sağlık tarifini kayda aldım..
    Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
  3. kısırı sevmeyen yoktur sanırım ellerinize sağlık harika olmuşlar.

    YanıtlaSil
  4. Simitler ne kadar iştah açıcı, elinize sağlık

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...